Om ni hade lyssnat till motionssimmare finns små saker som kan hjälpa väldigt mycket, menar skribenten om Brottet i Halmstad.
Om ni hade lyssnat till motionssimmare finns små saker som kan hjälpa väldigt mycket, menar skribenten om Brottet i Halmstad. Bild: Jari välitalo

Entréavgift hjälper väldigt lite

Med avgifter straffas mest dom som sköter sig.

Det här är en insändare. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i insändaren.

ANNONS
|

Att börja ta entré av besökarna hjälper väldigt lite! Men om ni hade lyssnat till motionssimmare finns små saker som kan hjälpa väldigt mycket. Vänd skylten ”Motionssim” så det går läsa från bassängen eller 45 grader så dom som är borta vid trappan till rutschkana och bassängen ser, förvänta er inte att någon springer och tittar vad det står..

Det är borta vid trappan till bassängen det ofta uppstår problem, det hade inte skadat att ha en badvärd där i denna änden av bassängen samt en skylt "motionssim" med mera. I stället för att alla badvärdar står på rad på ett ställe 5-6 stycken. Gör en bänk så dom kan sitta där vid spaljén till vattenrutschbanan och kan ta tag i problemet direkt. Ju längre man väntar med att åtgärda ett problem, ju svårare blir det.

ANNONS

Problemet är sällan dom vanliga besökarna, dom vet skyltar och regler, det är spontanbesökare som sällan besöker anläggningar som denna och har andra vanor i badbassäng, som att stå prata i klunga eller lära barnen simma tvärs över. Med avgifter straffas mest dom som sköter sig. Det är mycket bättre med information – en eller ett par skyltar kostar inte miljoner.

Det har alltid varit och kommer alltid att vara problem vid sådana här anläggningar där nya gäster kommer, därför är det viktigt att välja rätt personal som är på alerten och kan ingjuta viss respekt.

Motionsimmare

LÄS MER:Något måste göras åt situationen på Brottet

LÄS MER:Stor besvikelse när Brottet stänger för konsert

ANNONS